Canal de denúncies

CANAL DE DENÚNCIES

Com a expressió del compromís amb els valors ètics i les bones pràctiques en matèria de compliment, integritat i transparència, així com de la voluntat de promoure la cultura de la informació i de la comunicació, com a mecanisme per prevenir i detectar precoçment irregularitats i procedir de forma immediata al seu tractament efectiu, FUNDACIÓ ACCIÓ BAIX MONTSENY, dins del marc d’aplicació de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, posa a la teva disposició el Canal de Denúncies.

QUÈ ÉS EL CANAL DE DENÚNCIES?

Un mitjà de comunicació adreçat a tu per facilitar la comunicació confidencial i àgil d’irregularitats que puguis advertir en el desenvolupament de la teva activitat professional i que puguin suposar infraccions, incloent aquells supòsits constitutius de
frau i fins i tot delictius.

Pots interposar la teva denúncia de manera anònima.
Aquest Canal disposa d’una sèrie de garanties, entre les quals cal destacar la confidencialitat i l’anonimat del denunciant.
A més de la prohibició de represàlies davant d’ una denuncia de bona fe.

El Canal és gestionat per un Comitè intern de la Fundació i amb suport legal extern.
Recorda que pots accedir al Canal de Denúncies les 24 hores del dia, 365 dies a l’any, des de qualsevol dispositiu.

Fundació Acció Baix Montseny agraeix que utilitzis aquest Canal, ja que amb això demostres el teu compromís amb els nostres valors i principis ètics.

QUÈ PUC DENUNCIAR?

Puc denunciar anònimament i de bona fe, sense por a represàlies per temes com :

• Assetjament sexual o moral ( mobbing)
  • Discriminació per raó de religió, política, raça o sexe, orientació sexual, LGTBI
  • Normativa, seguretat laboral, llibertat sindical o negociació col·lectiva
  • Potencial robatori o frau
  • Corrupció o conflicte d’interessos
  • Contra la competència i secret empresarial
  • Frau contra la Hisenda Pública i Seguretat social
  • Propietat intel·lectual o industrial
  • Blanqueig de capital i finançament del terrorisme
  • Represàlies (després d’haver fet una denúncia de bona fe)
  • Vulneracions greus dels drets humans
  • Medi ambient i salut pública
  • Protecció de dades i privadesa
  • Altres comportaments

Recorda que les denúncies no poden ser banals, de mala fe ni poden ser denuncies falses.

COM PUC DENUNCIAR?

Denúncia per carta

Pots enviar una carta a:

Comité Canal Denúncies
C/ Rec del Molí, 27 Nau 6
08470 Sant Celoni

Denúncia per mòbil

Número de telèfon exclusiu

Horari: dill.- div. 7:00-15:00

info@fundaciobaixmontseny.cat

Polígon Industrial Molí de les Planes
C/ Rec del Molí,27 Nau 6